Manja Bloemendal

banazir

Over Manja Bloemendal

Gegevens

Mijn schooltijd was niet de allergelukkigste tijd van mijn leven. Maar ik ben het doorgekomen; soms horend en begrijpend wat er voor de klas gezegd en verteld werd maar vooral denkend aan zaken die ik zelf echt interessant vond. Ik had niet veel vat op het schoolgebeuren en begreep ook niet goed wat er van mij verwacht werd. Ik was dan ook een zeer middelmatige leerling. Op mijn schoolrapport stond: 'Moet wat minder dromen'. Dat vond ik raar: ik droomde niet, ik dàcht.

In de tijd dat ik zelf als leerkracht voor de klas stond, zag ik kinderen die tegen hetzelfde soort problemen opliepen als ik zelf destijds. Ik wilde ze helpen maar ik had geen idee hoe; ik had het indertijd voor mijzelf immers ook niet geweten. Toen ontdekte ik de Davis Methode. Alles viel op zijn plaats. Ik deed de opleiding en ik startte  in 2007 mijn praktijk: banazir; begeleiding en training voor beelddenkers en mensen die dyslexie, dyscalculie of AD(H)D als een probleem ervaren in het dagelijkse leven op school en op het werk.

 

banazir

Door de Davis Methode heb ik geleerd om met mijn 'dyslexie' op een positieve en effectieve manier om te gaan door inzicht te krijgen in mijn eigen functioneren, mijn eigen kwaliteiten te herkennen en optimaal te gebruiken en zelf verantwoordelijkheid te nemen. En het is met veel plezier dat ik deze kennis en vaardigheden overdraag.

Vaardigheden

dyslexiedyscalculieAD(H)D

Ervaring

  • 2007

    Opleiding tot Davis Counselor

    DDA Nederland